Verkkomaksaminen ja sähköinen taloushallinto ovat urheiluseuran arjen helpottajia

25.10.2023

Voimme kokemuksella sanoa, että verkkomaksaminen ja sähköinen taloushallinto tarjoavat useita etuja urheiluseuralle. Hyvin järjestetty, nykyaikainen, läpinäkyvä taloushallinto toimii tärkeänä tukena koko seuran toiminnan johtamiselle. Myös riskien kuten jäsenmaksujen keräämättä jääminen, vanhentunut tieto seuran johdolla ja toimihenkilöillä, yllätykset taloustilanteesta, virheet laskutuksessa tai jopa seuran varojen väärinkäyttö vähenevät, kun toiminta on hyvin suunniteltua.

Listasimme tähän joitakin keskeisiä hyötyjä
  • Maksutapojen monipuolisuus: Verkkomaksujärjestelmien avulla voit tarjota käyttäjille useita maksutapoja, kuten luottokortit, verkkopankkimaksut, mobiilimaksut ja jopa laskutusmahdollisuuden.
  • Automaattiset muistutukset ja reaaliaikainen seuranta: Voit asettaa järjestelmän lähettämään automaattisia maksu- ja laskumuistutuksia, mikä vähentää jäsenten unohtamia maksuja. Reaaliaikainen seuranta: Sähköiset taloushallintajärjestelmät mahdollistavat taloudellisen tilanteen reaaliaikaisen seurannan, mikä auttaa seuraa pysymään ajan tasalla taloudellisista asioista.
  • Tietoturva ja turvallisuus: Luotettavat verkkomaksujärjestelmät tarjoavat korkean tietoturvan, mikä suojaa jäsenten henkilötietoja ja maksutietoja. Voit määrittää erilaiset käyttöoikeudet henkilöille, jotka osallistuvat taloushallintoon, mikä takaa tietojen turvallisuuden. Sähköiset järjestelmät voivat auttaa pitämään talousasiakirjat turvassa, ja ne mahdollistavat varmuuskopioinnin, jotta tieto ei katoa vahinkojen sattuessa.
  • Taloudellinen läpinäkyvyys ja raportointi: Verkkomaksujärjestelmät tallentavat maksutapahtumat ja tarjoavat helpon pääsyn maksuhistoriaan ja taloudellisiin tietoihin, mikä helpottaa taloushallintoa ja raportointia. Kaikki tämä vähentää fyysisten paperien tarvetta. Sähköiset taloushallintajärjestelmät tarjoavat monipuolisen raportointityökalut, joiden avulla seuran johto voi analysoida taloudellisia suorituksia ja tehdä päätöksiä aitoon tietoon perustuen.
  • Kulujenhallinta: Järjestelmät voivat auttaa hallitsemaan kuluja ja budjetteja, mikä on erityisen tärkeää urheiluseuralle, joka voi käyttää merkittäviä määriä varoja esimerkiksi erilaisiin tapahtumiin, kilpailuihin ja valmennukseen.

Nämä tekijät yhdessä auttavat urheiluseuraa hallinnoimaan talouttaan tehokkaasti ja tarjoamaan jäsenilleen parempia maksuvaihtoehtoja, tämä voi parantaa seuran taloudellista tilannetta ja jäsentyytyväisyyttä. Samalla tietoturva ja taloudellinen läpinäkyvyys ovat ensiarvoisen tärkeitä kaikenlaisten organisaatioiden, mukaan lukien urheiluseurojen, toiminnassa.

Digitaalisuus tuo lisää mahdollisuuksia

Me Jopoxissa tarjoamme verkkopohjaisia palveluita urheiluseuroille helpottamaan seurojen arkea jo lähes 20 vuoden kokemuksella. Jopox tarjoaa useita eri ominaisuuksia ja työkaluja, jotka voivat merkittävästi parantaa urheiluseuran toiminnan tehokkuutta ja hallintaa. Suosituimpia Jopox ominaisuuksia ovat muun muassa verkkomaksaminen ja maksupalvelut.

Jopoxista löytyy työkalut urheiluseuran sähköiseen laskutukseen, verkkomaksamiseen sekä taloushallintoon. Helppokäyttöiset työkalut helpottavat seuran ja joukkueen/ryhmän rahastonhoitajien arkea.

Laskujen lähetys hoituu sähköpostitse ja käyttäjät löytyvät omat laskut myös Jopox mobiilisovelluksesta. Rahastonhoitajan ei tarvitse seurata muita järjestelmiä, kun Jopoxista hän näkee heti maksujen kokonaistilanteen. Maksujen seuranta voidaan automatisoida eikä näitä asioita tarvitse tuolloin tehdä manuaalisesti.

Tarjoamme lisäpalveluna Jopox Maksupalvelu ominaisuutta, jolla seuran laskutus, maksaminen, tulojen hallinta, menojen hallinta sekä kirjanpitoaineisto on automatisoitua ja säästää valtavasti aikaa. Tätä lisäpalvelua käyttää jo yli 70% asiakkaistamme. Vaihtoehtona on myös rajapinta Visma Netvisor järjestelmään, jolla kaikki myyntilaskut siirtyvät Jopoxista Netvisoriin automaattisesti oikeille kustannuspaikoille valmiiksi tiliöitynä ilman viivettä ja odottelua.

Opastamme ja koulutamme seurat sähköisten taloushallinnon toimintojen pariin ja toimimme kumppanina myös käyttöönoton jälkeen aina kun seuralla ilmenee tarvetta asiantuntijapalveluille.

Kiinnostuitko mutta seurallanne ei ole vielä Jopox käytössä? Varaa maksuton Jopox ‑esittely jossa kerromme miten Jopox voisi helpottaa juuri teidän seuranne arkea.

Uusi kausi – uudet kujeet

Kesä alkaa olla ohi ja ne taatusti ansaitut kesälomatkin takanapäin. Urheiluseuroissa eletään uuden kauden osalta...