Jäsenkortit ja Jäsenedut hyötykäyttöön seurassa – Helpotusta kumppaneiden hankintaan

29.3.2023

Yhdistyksissä on ollut ikuinen haaste sponsoreiden ja erilaisten tukijoiden hankinta. Millaista vastinetta seuralla on tarjota kumppanille, joka tukee teitä rahallisesti? Jos kaupungissa on 5 muutakin urheiluseuraa ja kymmeniä, ellei satoja joukkueita tai ryhmiä, jotka tavoittelevat samaa sponsoria, miten erottua joukosta?

Yleinen tapa urheiluseuroissa on tarjota kumppanille näkyvyyttä. Peli- ja kisavaatteet, laitamainos, logo kotisivuilla tai muissa seuran julkaisuissa jne. Kaikki nämä mainitut toimivat omalla tavallaan edelleen tänäkin päivänä mutta ovat kumppanin näkökulmasta vaikeasti mittaroitavissa. Paljonko logo pelipaidassa toi kumppanille uusia asiakkaita? Miten kumppani hyötyi rahallisesti? Tähän seuroilla ei useinkaan ole mahdollisuutta toimittaa yksittäistä dataa tai faktaa kumppanille vaan arviot perustuvat mututuntumaan.

Jopox on tuonut uuden, nykyaikaisen tavan tarjota jäsenkortit sekä jäsenedut käyttöön seuran jäsenistölle.

Jopox Jäsenkortti on nyt sähköisessä muodossa ja mahdollista tuoda Jopox mobiilisovellukseen. Seura voi muotoilla kortin ulkoasun, taustakuvat sekä muut tiedot. Jäsenkortti toiminnon pohjana toimii seuran jäsenrekisteri Jopoxissa. Voit valita rekisteristä ne roolit kenelle sähköinen jäsenkortti näytetään ja tällä tavoin henkilöt löytävät seuran Jäsenkortit omasta Jopox sovelluksesta eikä seuran tarvitse teettää, painattaa tai jaella kortteja jäsenille.

Nyt myös Jäsenedut on mahdollista tuoda osaksi jäsenyyttä. Seura voi Jopoxissa rakentaa jäsenetuuden ja määrittää sille tietyt parametrit kuten voimassaoloajan. Jäsenetuihin annetaan otsikko, kattava kuvaus jäsenedusta sekä kuva mikä kertoo selkeästi mitä jäsenetuus tarjoaa. Nämä edut löytyvät Jopox mobiilisovelluksesta Jäsenedut kohdasta. Jäsenetua näytetään kumppanin kassalla ja kassa kuittaa edun käytetyksi, jolloin tästä syntyy seuralle dataa eli tietoa montako kertaa etuja on käytetty tietyllä aikavälillä. Enää ei tarvitse arvuutella paljonko toitte maksavia asiakkaita kumppanille vaan voitte todentaa sen aidolla tiedolla – ja neuvotella uutta jatkoa kumppanuudelle myös ensi vuodelle!

VINKIT KUMPPANUUKSIEN HANKINTAAN:
  • Miettikää mitä konkreettista voitte tarjota kumppanille?
  • Näkyvyys – Millaista näkyvyyttä?
  • Uudet asiakkaat– Mittarit?
  • Rakentakaa selkeät hinnoittelut kumppanuuksille.
  • Tiedottakaa ja markkinoikaa jäsenetuja seuran sisällä jäsenille.

Kiinnostuitko, mutta seurallanne ei ole vielä Jopox käytössä? Tilaa maksuton Jopox ‑esittely tästä.