Tuhansia euroja sukkamyynnistä juniorijoukkueelle

15.11.2017

KPV:n E07-tyttöjen juniorijoukkue toimi Jopox-varainhankintatyökalun pilottina. Joukkue myi 27 myyjän voimin yli 13 000 euron edestä Lenzin tuotteita ja saavutti reilun 5000 euron varainhankintatulot joukkueelle.

- Tavoite ylitettiin noin tuhannella eurolla, eli pääsimme viime vuoden myyntilukuihin. Myyntityötä vaikeuttivat muut samankaltaiset varainhankintakampanjat alueellamme, joukkueenjohtaja Markus Ketola kertoo.

Sukkamyynnissä kansiomyynti oli edelleen vahvassa roolissa. Varainhankintatyökalulla voikin tehdä myyntiä tuttuun tapaan tapaamalla asiakkaita kasvokkain, uutena mahdollisuutena lisäksi tulee vielä mahdollisuus myydä täysin sähköisesti sähköpostin ja sosiaalisen median avulla.

Jalkapallojoukkueessa huomattiin, että myyntiä vauhditti hallinnasta löytyvä uusi varainhankintamoduuli.

- Moduuli loi joukkueen sisälle pienen kilpailutilanteen, jonka ansiosta uskon muutaman myyjän myyneen enemmän. Myös joukkueen toimihenkilöille reaaliaikainen tilanneseuranta myyntikampanjasta oli erinomainen lisä, koska sen avulla pystyi motivoimaan myyjiä, Ketola kertoo.

Iso osa asiakkaista teki tilauksen itsenäisesti uuden varainhankintatyökalun avulla.

- Käyttöliittymä oli selkeä ja tilausprosessi suoraviivainen, Ketola kiittelee.

Kehitysideana joukkueenjohtaja Ketola toivoo, että varainhankintatyökalusta voisi saada vielä kattavampaa raportointia toimihenkilöille.

- Haluaisimme listan myynneistä myyjittäin, jolloin tietäisimme, paljonko kyseisen myyjän täytyy tilittää joukkueelle rahaa.

Jopox-tiimissä varainhankintatyökalun kehitys jatkuu ja pian työkalu on kaikkien seurojen sekä joukkueiden käytettävissä.

- Varainhankintatyökalun toteuttaminen perustuu Jopoxin keskeiseen kehittämisteemaan, eli miten voidaan kanavoida ulkopuolista rahaa junioritoimintaan hyödyntämällä olemassa olevaa seuran Jopox-järjestelmää ja kehittyvää tekniikkaa, Jopoxin asiakkuusjohtaja Tom Hedman toteaa.