Tätä on odotettu! — Urheiluseurojen kesäkalenterit ovat täynnä toimintaa, kisoja, turnauksia ja tapahtumia.

21.7.2021

Tämä kesä on tuonut pitkästä aikaa mukavaa tohinaa ja tekemisen meininkiä moneen Jopox seuraan. Muun muassa Nurmijärven jalkapalloseurassa NJS sekä Luvian Vedolla LuVe on menossa aktiivinen ja kiireinen kesä.

NJS järjestää kesän aikana mm. leiritoimintaa, miniturnauksia, nappulatoimintaa sekä luonnollisesti joukkueilla on kalenterit ovat mukavasti pullollaan otteluita ja turnauksia.
Myös seuran edustusjoukkueet ovat päässeet vihdoin kiinni sarjatoimintaan, naisten edustusjoukkue pelaa Naisten Ykkösessä ja miesten edustusjoukkue puolestaan Miesten Kakkosessa.

– Ensimmäisillä kesäleireillä on menty kuumissa olosuhteissa, onneksi välillä on pidetty mm. jäätelötaukoja, kerrotaan Nurmijärven jalkapalloseurasta.

Ikivihreä 91-vuotias Luvian Veto on myös ikäisekseen vireässä kunnossa.

– Nyt nautimme kesästä täysin rinnoin ja siitä, että meille on annettu taas mahdollisuus harrastaa yhdessä rakkaiden lajien parissa, iloitsee Petteri Haanpää Luvian Vedosta.

Kesällä 2021 LuVen valikoimiin kuuluu perinteiset lajit kuten jalkapallo, juoksu ja yleisurheilu. Lisäksi valtakunnallisestikin suureen suosioon noussut frisbeegolf liikuttaa LuVelaisia.

Luvian Veto on rekisteröitynyt VetoFrisbee nimellä Suomen Frisbeegolf-liiton jäsenseuraksi. VetoFrisbee onkin noussut jo Satakunnan suurimpien seurojen joukkoon, toiminnassa mukana tällä hetkellä noin 80 jäsentä. Kesällä 2020 valmistunut Veto Discgolfpark toimii LuVen frisbeegolfin pyhättönä, jossa VetoFrisbee järjestää viikkokisoja.

– ­Tänä kesänä aloitettiin myös lajin junioritoiminnot. Heille VetoFrisbee järjestää omia viikkokisoja Luvian keskusta frisbeegolf-radalla, kertoo Haanpää.

NJS:ssä jalkapallotoiminnassa joukkueilla pelejä riittää ja palaute kentiltä on ollut hienoa, seura iloitsee. Kysyntää on uusien harrastajien puolelta ja seura kehittääkin parhaillaan mm. harrastetoimintansa konseptia. Koko seuran tasolla kehitysprojekteja on useampia, mm. seuran arvo- ja strategiaprosessi etenee ja talouden toimintoja rakennetaan taustalla.

– ­Olemme jaksaneet yhdessä yli vaikeiden aikojen. Liikunnan ilo ja yhdessä tekeminen on meille tärkeää. Pidetään siitä kiinni, tiivistää Luvian Veto loppuun.

Luvian Veto, Nurmijärven jalkapalloseura sekä Jopox toivottaa liikunnan iloa kesään kaikille!