Ajankohtaista

16.04.2018

KuPS ry mukana kehittämässä Jopoxin palveluita

Kuvassa: KuPS ry:n toiminnanjohtaja Jari Koistinen (vas.) ja Jopoxin asiakkuusjohtaja Tom Hedman (oik.).

Kesällä 2016 KuPS ry:n junioreiden toiminnanjohtaja Jari Koistinen alkoi kartoittamaan työkaluja seuran tiedonhallinnan tehostamiseen. Jo loppuvuodesta Jopox otettiinkin seuran käyttöön ja puolessatoista vuodessa Jopoxista on vakiintunut seuran yhteinen työkalupakki ja varainhankinnan väline.

Uudistuneet verkkosivut ja jäsenrekisteri, jossa pelaajan ja vanhempien tiedot sekä valmentajien ja joukkueen taustahenkilöiden tiedot ovat kaikki yhdessä paikassa, toivat merkittäviä hyötyjä KuPSin toimintaan. Ennen Jopoxia jäsenrekisteri oli toimistopäällikön Excel-tiedostossa ja sen pyörittäminen hoitui käsipelillä.

Jari Koistinen näkee urheiluseurojen tiedonhallinnan ja toiminnanohjausjärjestelmien käyttöönoton ennen kaikkea asenteellisena asiana.

- Jos ostetaan järjestelmä ja sitä ei ylläpidetä niin aivan varmasti tulee hankaluuksia. Mutta kun järjestelmä ajetaan huolella seuraan sisään ja ajatellaan niin, että tämä on se millä töitä tehdään, niin homma alkaa toimia, Koistinen kuvailee.

Tiedonkulku junioreiden vanhemmille oli aiemmin joukkueenjohtajien varassa. Nyt Jopoxin Pukukopin ja Viestikeskuksen kautta seura ja joukkue pystyvät tiedottamaan vanhempia suoraan tapahtumistaan. Pukukopissa vanhemmat pääsevät seuraamaan joukkueen harjoitustietoja ja seuran tapahtumia. Sitä kautta pelaajien vanhempia on entistä helpompi sitouttaa paremmin mukaan toimintaan.

Merkittävin muutos Jopoxin käyttöönoton myötä oli kuitenkin, että Suomen 8. suurimpaan jalkapalloseuraan saatiin työkalujen kautta luotua yhteinen tapa toimia. KuPSissa pelaajia on 1400 ja valmentajiakin 170.

Seuran Etukortilla rahanarvoisia hyötyjä

Koistinen antaa kiitosta Jopoxin kanssa tehdylle yhteistyölle.

- Jopoxissa ollaan valmiita miettimään kehitysideoita, joita seurakentältä tulee ja näitä pyritään aktiivisesti toteuttamaan. Siinä näkee sen sellaisen yrittäjyyden ja urheiluhengen: ollaan sillä asenteella liikkeellä, että halutaan aidosti rakentaa kaikkia seuroja palveleva järjestelmä, jota voidaan kehittää myös eteenpäin. Parhaillaan olemme kehittämässä taas seuraavaa uudistusta.

KuPS on tuonut aktiivisesti kehitysideoita Jopoxiin. Ehdotusten myötä palveluun kehitettiin urheiluseurojen oma Etukortti -lisäpalvelu, joka mahdollistaa aivan uudenlaista varainhankintaa seuroille.

"Jopoxissa ollaan valmiita miettimään kehitysideoita, joita seurakentältä tulee ja näitä pyritään aktiivisesti toteuttamaan. "

- Etukortin kautta seura voi tarjota jäsenistölleen yhteistyökumppaneiden tarjoamia etuja. Esimerkiksi KuPSilla etuja tarjoavia kumppaneita ovat esimerkiksi erilaiset ravintolat, liikuntakeskukset, autokauppa, lounaspaikat ja kukkakappa, luettelee Koistinen.

Jopoxin mobiilisovellukseen lisättävä Etukortti on uudenlainen varainhankintamahdollisuus seuroille, kun yhteistyökumppanit voivat lähestyä jäsenistöä suoraan tarjoamalla etukuponkejaan etukortille. Seurat saavat kartutettua kassaa ja sen jäsenistö saa rahanarvoisia etuja käyttöönsä.

KuPSissa käytössä ollut Banzai-etukortti toimi innoitteena Jopoxille tarjota uutta Etukorttia myös muille Suomen urheiluseuroille.

Vuodenvaihteessa KuPS otti käyttöönsä myös Jopoxin sähköisen laskutuspalvelun ja Netvisor taloushallinto-ohjelmiston. Tämä kokonaispaketti helpottaa erityisesti joukkueiden rahastonhoitajien tehtäviä, kun laskujen maksuseuranta on automatisoitu Jopox-järjestelmään.

- Tiedän, että kun KuPSissa mennään vuosi eteenpäin niin Jopox ja sen kaikki palvelut ovat jokaisella joukkueella käytössä täysimääräisesti. Suosittelen Jopox-seurajärjestelmää kaikille seuroille lajista riippumatta, Koistinen summaa.

Jopox – Suomen monipuolisin työkalu seuratoimintaan.

Tiedonhallinnan lisäksi Jopox -tarjoaa työkalut myös toiminnanohjaukseen sekä tiedonkulkua tehostavaan viestintään – yhdellä kuukausimaksulla.

Tilaa maksuton esittely seuraanne täältä.

Jaa uutinen: